Rabu, 30 November 2016

Lowongan Accounting Staff...

Kami mencari perkerjaan untuk perusahaan yang baru berkembang:

Accounting Staff

Description Job:
- mampu berkomunikasi dalam Bahasa Inggris
- Melakukan pengaturan administrasi keuangan & transaksi banking
- Membuat laporan- laporan yang berhubungan dengan lingkup pekerjaannya.
- Lokasi bekerja Duren Tiga - Jakarta selatan

Kualifikasi:
1. Wanita,
2. Usia max 27 tahun
3. Min SMK Accounting
4. Berapa gaji yang diminta,

kirimkan ke email : hecky,r@gmail.com

Terima kasih

Senin, 28 November 2016

Need Network Engineer

Rekan saya ada kebutuhan engineer

Lowongan kerja Network Engineer ; 
Requirement Network Engineer:
 
1. Pendidikan Minimal D3/S1 terkait IT
2. Pengalaman Minimal 2 tahun di IT Support atau network engineer
3. Memiliki CCNA, JNCIA dan sertifikasi lain terkait IT
4. Menguasai Bahasa Inggris dengan baik
5. Pernah menangani projek terkait network dan server
6. Menguasai Microsoft Server 2003, 2008, 2012 dan Linux Server
7. Menguasai Microsoft Exchange Server 2003, 2010 atau System mail server lainnya
8. Bisa bekerjasama dengan Team
9. Maks 26 tahun
10. Yg tinggal di bekasi, lbh bagus
11. Untuk area cikarang

Jika berminat email saya CV nya : gp_duke@yahoo.com

Thx

Jumat, 25 November 2016

Lowongan Drafter, Bussiness Development Staff, Accounting Supervisor, dan Project Development/Analysis

PT. Dharma Pratama Sejati adalah perusahaan Nasional di bidang industri Hilir gas bumi yang sedang berkembang dengan cepat di pulau Jawa dan Sumatra. Kami memiliki 5 site mulai dari trading sampai dengan power plant yang akan terus bertambah. Saat ini kami sedang membutuhkan professional yang berbakat dan memiliki motivasi tinggi untuk maju bersama kami sebagai :
1.      Drafter
Requirement
a.       Pria/Wanita
b.      Minimal SMU dan memiliki sertifikat pelatihan drafter
c.       Dapat menggunakan Autocad, PDMS,
d.      Pengalaman Kerja Minimal 1 tahun sebagai Drafter di perusahaan EPC
Deskripsi Pekerjaan
a.       Melaksanakan Site Survey
b.      Melakukan pengecekan pada gambar dari kontraktor
c.       Bekerja sama dengan Engineer membuat membuat perencanaan dan mengatur kegiatan operasional Drawing
d.      Melaksanakan kegiatan operasional Drawing
 
2.      Bussiness Development Staff
Requirement
a.       Pria/Wanita
b.      Minimal S! Manajemen
c.       Memahami perijinan pada proyek
d.      Pengalaman Kerja Minimal 1 tahun sebagai Business Development
Deskripsi Pekerjaan
a.       Menjalankan fungsi Administratif Bussiness Development
b.      Melakukan pengurusan perijinan pada proyek DPS Grup
c.       Menyampaikan informasi dan status dari rencana bisnis yang sedang ditangani untuk menjaga kesinambungan informasi dan pengambilan keputusan mengenai penyelesaian suatu proyek.
d.      Melakukan evaluasi proposal bisnis.
 
3.      Accounting Supervisor
Requirement
a.       Pria/Wanita
b.      Minimal S1 Accounting
c.       Memahami pencatatan keuangan
d.      Pengalaman Kerja Minimal 1 tahun sebagai Accounting
Deskripsi Pekerjaan
a.       Supervisi proses Accounting
b.      Mengelola daily Accountung Activities
c.       Mengelola data keuangan & Akuntansi
d.      Menganalisa dan membuat laporan keuangan perusahaan
e.       Memberi masukan kepada Corp. Accounting Head untuk perbaikan dan pengembangan departemen Accounting
 
4.      Project Development/Analysis
Requirement
a.       Pria/Wanita
b.      Minimal S1 Manajemen
c.       Memahami perijinan pada proyek
d.      Pengalaman Kerja Minimal 1 tahun sebagai Project Development
Deskripsi Pekerjaan
a.       Mengembangkan presentasi untuk proyek, mencakup semua informasi yang dibutuhkan.
b.      Melakukan penelitian dan analisa pada setiap bagian proyek yang akan dijalankan
c.       Mengumpulkan semua bagian dalam proyek dalam rangka proyek ringkas dan komprehensif
d.      Bertanggung jawab dan ikut serta dalam jalannya pelaksanaan proyek.
 
 

Bagi yang memenuhi kualifikasi, dapat mengirimkan Surat Lamaran, dan CV ke alamat email dengan mencantumkan jabatan yang dituju pada subject email ke recruitment.dpsgrup@yahoo.co.id  paling lambat 2 minggu setelah iklan tayang.

URGENT NEEDED !! VACANCY FOR SECRETARY

JOB OPPORTUNITY

We are an Established Company for Oil and Gas Services, which was rewarded ISO 9001 & 14000 and API 6A, 16A then seeking qualified experienced people with strong interpersonal skill, capability to fill recruitment as follows :


SECRETARY
The requirements are follow as  :

Female, Single , Age between 25 – 30 years old
Candidate should be holding Diploma in Secretary or S1 in any major, preferably overseas graduate
Having at least 2 years experience in same position
Advance in English (both oral and written) is a must
Good computer skill (MS Office & Other computer application)
Having ability in handling secretarial duties

General Qualification :
1. .Able work under pressure and commit to deadline
2   Attractive appearance & pleasant personality & Smart, Pro-active & having strong interpersonal skill.
3.  Having ability to manage in/outgoing letters, files, filling document and able to perform multitasking skill
4.  Domicile in JAKARTA



Please send your CV, Application and references and put your interest position on subject in your email not later than 7 (seven) days to :

HRD DEPARTMENT

Only short listed candidates will be notified

Urgently Required: Staf Hukum

Dear All,

PT Marga Mandala Sakti membuka lowongan untuk posisi:

Staf Hukum

Kualifikasi : 
Usia maksimal 27 tahun, jujur dan memiliki integritas yang tinggi,Memiliki SIM A dan bersedia untuk bekerja diluar kantor
Pendidikan S1 dari Jurusan Hukum (IPK minimal 3.00)
Memiliki pengalaman bekerja / magang di bidang hukum merupakan nilai tambah
Menguasai legal drafting perjanjian (khususnya perjanjian konstruksi)
Menguasai hukum agraria dan pengadaan tanah untuk kepentingan umum (khusunya proses peralihan hak atas tanah)
Mampu bekerja dalam tim dan bersedia bekerja dibawah tekanan


Kirimkan surat lamaran, copy ijasah+ transkrip nilai, CV lengkap dan foto terbaru dengan cara Klik http://s.id/MMSKarir
Atau email ke ardyka.b.nursusetya@margamandala.co.id

[URGENT VACANCY] Senior Marketing & Senior Accounting

We are Inara Consulting,
Currently we are looking for one of our client.

1.      Senior Marketing
Qualification:
1.     Experience min. 1-2 year (hospitality/insurance industry is preferable)
2.     Have network in HR in manufacture industry
3.     Placement Taman Anggrek
 
2.      Senior Accounting
Qualification:
Experience min 3 year (logistic industry is preferable)
Able to work w/o supervision
Can use Accurate
Placement Cakung or Tanjung Priok
 
Please kindly send your application to consultant@inara-consulting.com
We will contact you if you meet our requirement.
 
Thank you,

Inara consulting

Lowongan Kerja SALES PROMOTION GIRL/BOY (SPG/SPB COUNTER)


Syarat – syarat :
-       Pria, Wanita.
-       Umur Maksimal 30 Th.
-       Pendidikan minimal SMK/Sederajat
-       Tinggi badan minimal : 158 cm (SPG), 168 cm (SPB).
-       Berkemauan keras untuk maju dan bertanggung jawab.
-       Pengalaman di departemen Store

Fasilitas :
-          - Tunjangan Lain – lain
-          - Jenjang karir
-          - Komisi

Lamaran dan Pas Foto terbaru dikirimkan ke :
Jl. Agung Timur IX No.7-9 Blok.O-1 Sunter Agung Podomoro Jakarta Utara.

WA : 0838-91071717

Rabu, 23 November 2016

[URGENT] Lowongan Lead Web Developer

Dear All,

Lead Web Developer

Responsibilities : 
  • Develop new features according to roadmap
  • Monitor bug report and execute bug fixing
  • Develop back-end for operational efficiency

Requirements:
  • Minimum 5 years as programmer or Web Developer (for Senior Engineer)
  • Proficiency in English (Spoken and written) 
  • Strong Knowledge in :
    • Drupal 8
    • PHP, MYSQL and Javascript
    • JQuery, JQuery UI
    • Agile Modeling (Scrum, Kanban)
    • system administration (Linux, Apache or nginx)
    • MVC and PHP Frameworks such as: Symfony, Yii, CodeIgniter, etc
  • Previous experience with Git / SVN 
  • Understanding of web standards, object-oriented design and software development principles
  • Experience with building web services, API and data integration
  • Good communication, interpersonal skills, service-oriented attitude and self-motivated
Please kindly send your application to consultant@inara-consulting.com
We will contact you if you meet our requirement.

Thank you,
Inara consulting

Jumat, 11 November 2016

[URGENT VACANCY] Marketing & Accounting Position

We are Inara Consulting,
Currently we are looking for one of our client.
1.      Senior Marketing
Qualification:
1.     Experience min. 1-2 year at the same background (hospitality industry / HR sales is preferable)
2.     Experience with dealing with HR team
3.     Have basic knowledge for K3
4.     Understand medical language
 
2.      Senior Accounting
Qualification:
1.      Experience min 1-2 year at the same background (logistic industry is preferable)
2.      Capable for self-work
3.      Can use Accurate
 
Please kindly send your application to consultant@inara-consulting.com
We will contact you if you meet our requirement.
 
Thank you,

Inara consulting

Lowongan ACCOUNTING SUPERVISOR

PT. Altus Logistics Services Indonesia is a leading provider of integrated logistics services Energy sector in Indonesia.  Our company has grown in Indonesia and Southeast Asia over the years and continues to expand worldwide to encompass over 700 employees and 35 offices in 11 countries.  Our clients include some of the world’s largest oil and gas operators and drilling services companies.
 
ACCOUNTING SUPERVISOR           
Main responsibilities
 
  • Review of Accounting Entries related to AP Invoices and Overheads before posting into Accounting System and interacts with the Business Units to address issues if any.
  • Ensure the efficiency of filing system and maintenance of AP / Overhead records.
  • Handle Bank Reconciliations and interact with Finance Department on the correction entries.
  • Handle Core Balance Sheet Reconciliations and submit report to the Accounts / Tax Manager along with comments / recommendations after interacting with the business units on the long standing items.
  • Preparation of necessary schedules / reports and providing the required documents for internal / external audits & management.
     
Qualifications
  • Male/Female with max. 33 years old
  • S1 from reputable university majoring in accounting.
  • At least 4 years working experience.
  • Having experience in an audit /tax firm and an shipping/logistics industry is an advantage.
  • Able to work under pressure and in a team with very tight deadlines.
  • Knowledge / working experience in ERP system.
  • Good team player and able to interact seamlessly and efficiently within the Accounts/Tax/Finance team as well with the business units.
  • Having experience and knowledge in taxation.
 
Only shortlisted candidate that match with our criteria, will be contact to the further process.
Please sent your application letter and CV not later than 1 (one) week from now to:
PT. Altus Logistics Services Indonesia
Menara Anugrah, 5th floor, Kantor Taman E 3.3
Jl. DR Ide Anak Agung Gde Agung, Lot 8.6-8.7, Kawasan Mega Kuningan, Jakarta 12950, Indonesia.


Tel: +62 21 5785 4287 | www.altuslogistics.com

Lowongan Drafter, Bussiness Development Staff, Accounting Supervisor

PT. Dharma Pratama Sejati adalah perusahaan Nasional di bidang industri Hilir gas bumi yang sedang berkembang dengan cepat di pulau Jawa dan Sumatra. Kami memiliki 5 site mulai dari trading sampai dengan power plant yang akan terus bertambah. Saat ini kami sedang membutuhkan professional yang berbakat dan memiliki motivasi tinggi untuk maju bersama kami sebagai :
1.      Drafter
Requirement
a.       Pria/Wanita
b.      Minimal SMU dan memiliki sertifikat pelatihan drafter
c.       Dapat menggunakan Autocad, PDMS,
d.      Pengalaman Kerja Minimal 1 tahun sebagai Drafter di perusahaan EPC
Deskripsi Pekerjaan
a.       Melaksanakan Site Survey
b.      Melakukan pengecekan pada gambar dari kontraktor
c.  Bekerja sama dengan Engineer membuat membuat perencanaan dan mengatur kegiatan operasional Drawing
d.      Melaksanakan kegiatan operasional Drawing
 
2.      Bussiness Development Staff
Requirement
a.       Pria/Wanita
b.      Minimal S! Manajemen
c.       Memahami perijinan pada proyek
d.      Pengalaman Kerja Minimal 1 tahun sebagai Business Development
Deskripsi Pekerjaan
a.       Supervisi proses Accounting
b.      Mengelola daily Accountung Activities
c.       Mengelola data keuangan & Akuntansi
d.      Menganalisa dan membuat laporan keuangan perusahaan
e. Memberi masukan kepada Corp. Accounting Head untuk perbaikan dan pengembangan departemen Accounting
 
3.      Accounting Supervisor
Requirement
e.       Pria/Wanita
f.       Minimal S1 Accounting
g.      Memahami perijinan pada proyek
h.      Pengalaman Kerja Minimal 1 tahun sebagai Business Development
Deskripsi Pekerjaan
f.       Menjalankan fungsi Administratif Bussiness Development
g.      Melakukan pengurusan perijinan pada proyek DPS Grup
h.     Menyampaikan informasi dan status dari rencana bisnis yang sedang ditangani untuk menjaga kesinambungan informasi dan pengambilan keputusan mengenai penyelesaian suatu proyek.
i.        Melakukan evaluasi proposal bisnis.
 

Bagi yang memenuhi kualifikasi, dapat mengirimkan Surat Lamaran, dan CV ke alamat email dengan mencantumkan jabatan yang dituju pada subject email ke recruitment.dpsgrup@yahoo.co.id  paling lambat 2 minggu setelah iklan tayang.

Job Vacancy: Administration & Finance Staff - Tambun, West Java

Our client, a foreign company is seeking an enthusiastic and motivated Administration and finance staff
to oversee office administration, bookkeeping, financial administration, export and import related matters.
Office Location: Tambun – West Java.

Requirements
· Holding Diploma any discipline
· Familiar with bookkeeping entry
· Computer literacy;
· Proficiency in English spoken and written;
· Familiar with export import procedure.
· Experience: Min. 2 years

Please send email to indra_bustami@yahoo.com
cc : bahri.bimasto69@gmail.com

Urgently Required - Data Programmer

Dear All,
We are currently seeking qualified candidates for the position of:
Data Programmer
1.            University graduate
2.            Good knowledge and experience in database query language including but not limited to SQL, MySQL, MS Access, Oracle  (Please specify experience in building the database application)
3.            Experience in developing complex MsAccess database
4.            Advantage:
a.    Have a min of 3 years working in VBA script
b.    Familiar with web server services including but not limited to MS IIS, .NET framework
c.    Experience with Web application programming language and development tools including but not limited to ASP, ASP.NET, JavaScript, VB.NET, XML, and the latest web technology

Should you meet the above qualification, please send your full resume email to:
hrd@istechgroup.com

Please mention the position applied on the subject of email.

URGENTLY REQUIRED : SPV FINANCE & ACCOUNTING, SALES COORDINATOR, SALES EXECUTIVE

PT PARDIKA WISTHI SARANA
 
We are a growing property development company that have commitment to build the green residential “Woodland Park Residence” and dedicated to become the largest property company in Indonesia. To achieved our target we wish to recruit dynamic, highly motivated and committed candidates to be a part of our team, with the following available positions :

    

 SPV FINANCE, ACCOUNTING & TAX

Job Responsibilities :
1. Check and ensure the supporting documents for all financial transactions and financial reports are valid and accurate
2.Check tax administration reports and to report the company’s tax obligations to ensure it is done in accordance with the prevailing laws and regulations
3.Ensure all invoice calculations that have been received are accurate to ensure that there are no deviations between the calculations and the invoices
4.Ensure all of the company’s financial obligations are paid on time and to ensure that the company’s financial data are provided accurately in order to control the company’s cashflow
5.Check cashflow documents to ensure its compliance with the company’s systems, procedures and budget plans as well as to perform corrective actions in order to control the company’s cashflow
6.Ensure the availbilitiy of petty cash to support the company’s operational activities
7.Checks vendor’s tax and compliance documentations, ensuring its accuracy in accordance with the company’s policy
8.Check all supporting data for fixed asset, A/P, A/R, Stock, Loan in order to ensure accurate and timely documentation
9.Regulary update PSAK, IFRS and any other tax eregulations and to ensure the company implements these regulations in all of its transactional documentations.
 Requirement :
  • Male or Female, min Bachelor's Degree and preferably majoring in Finance or Accountancy
  • Minimum 2-3 years experience in similiar position
  • Required skill :  Accounting Control. AP Management, Tax regulations, basic accounting, Computer literate mastering in Microsoft Excel,
  • Familiar with Indonesia Taxation Law and Reporting
  • Understanding Financial Reporting
  • Good analytical skill, detail oriented, accuracy and good interpersonal relating skills
  • Fluent and able to written in English language will be advantage
  • Full -Time position(s) available
 

 SALES COORDINATOR

Job Responsibilities :
1.Experience as Manager Marketing & Sales Coordinator Property min. 3 tahun
2.Capable for build strategic marketing (promotion and Operation)
3.Leading and Controlling skill to manage Marketing team to achieve target 
4.Having character : Hardworker,Communicatief, Honestly, initiative and ability to improve 
5.Having Skill : Leadership, target oriented, problem solving, working under pressure

Requirement :
  • Male or Female with average ages 30 - 45 years
  • Bachelor degree in bussines management or relavant
  • Has Min 3 years experience as Sales Consultan (In High Building/Apartemen are preferable)
  • Good personality adan Communicatief with powerful motivation
  • Having Knowledge and technical skill on selling and leasing
 


SALES EXECUTIVE

Job Responsibilities :
  • Mencapai target penjualan yang telah ditetapkan
  • Mendapat Komisi Penjualan dari Property yang dijual
  • Menjalankan aktivitas harian yang telah diberikan oleh Sales Coordinator/Sales Supervisornya
  • Mendapatkan Database  baru setiap harinya sesuai dengan target yang ditetapkan oleh Sales Supervisornya
  • Mengelola data base yang telah dimilikinya
  • Wajib menghadiri rapat koordinasi pada pagi hari
  • Membuat laporan harian yang disampaikan kepada Sales Coordinator/Sales Supervisornya pada rapat evaluasi sore hari
  • Memimpin rapat harian disore hari untuk membahas evaluasi kerja para anggotanya di hari itu
  • Membuat rangkuman laporan harian para anggota team salesnya dan disampaikan sebagai laporan mingguan kepada Sales Manager
  • Membantu semua aktifitas presales, sales dan after sales yang dilakukan oleh anggota team salesnya, termasuk berkoordinasi dengan team SAD apabila diperlukan
  • Menjadi jembatan bagi Sales Eksekutif dan manajemen serta mengkoordinasikannya kepada Sales Manager
Requirement :
  • Kandidat minimal Diploma
  • Keterampilan yang diperlukan: keterampilan komunikasi, Penjualan
  • Kandidat harus bersedia untuk bekerja di Pancoran, Jakarta Selatan
  • Kemampuan komunikasi yang baik
  • Memiliki data base
  • Memiliki pengalaman sebagai Sales Property
  • Memiliki penampilan yang memadai sebagai seorang Sales Eksekutif
 
Send your comprehensive CV to widya@pardikawisthi.com

Selasa, 01 November 2016

Urgently needed - IT Security Engineer (Pentest, VA, SOC)




Dibutuhkan IT Security Engineer dengan kualifikasi sbb:

1. Berpengalaman melakukan Penetration Test, Vulnerabity Assesment, dan Security Operation Center.
2. Berpengelaman di Process (Flow, SOP, SLA).
3. Menguasai ISO 27001 merupakan nilai tambah.

Updated resume silahkan kirim ke hrd@nexgen.id


Best Regards,
Julirzal Sarmedy



“A World-Class System Integrator, as Your Trusted IT Team”
-------------------------------------------------------------------------------------------------
PT. Nexgen Teknologi Mandiri
Palma One Building, 6th Floor Suite 699
Jl. HR. Rasuna Said X-2, Kav. 4, Jakarta 12950 
M : +62 811 995 0657  |  P : +62 21 2932 6595  |  F : +62 21 2932 6596
E : julirzal.sarmedy@nexgen.id  |  W : www.nexgen.id                                                                                                 
----------------------------------------------------------------------------------